Ana içeriğin başı

Advantage Card Özellikli İşlemler

Kart Kullanımı

HSBC Advantage Kredi Kartım ile hangi işlemleri yapabileceğim?

HSBC Advantage Kredi Kartı yurtiçi ve yurtdışında milyonlarca MasterCard®/Visa amblemli işyerlerinde geçerlidir. Ayrıca yurtiçinde 200.000’ini aşkın Advantage anlaşmalı işyerinde tek ve çok taksitli alışveriş yapabilirsiniz. Yurtiçinde HSBC Bank A.Ş. ATM'lerinin yanı sıra yurtiçinde tüm bankaların ATM'lerinde de kartınızı kullanabilirsiniz.

HSBC Advantage Kredi Kartımı hangi mağazalarda Advantage Card özellikleri ile kullanabilirim?

HSBC Advantage Kredi Kartınızı, tüm Advantage Üye Kuruluşları’nda tek ve çok taksitli alışverişlerinizde kullanabilirsiniz.

HSBC Advantage kredi kartımı nasıl doğru kullanabilirim?

Kartınızla yaptığınız harcamaların toplam gelirlerinizi aşmamasına özen gösterin.

Kartınızın kredilendirme özelliğinden, sadece gerekli olduğu zamanlarda, kısa vadeli ihtiyaçlarınız için faydalanmanızı tavsiye ederiz.

Kredi kartı ödemelerinize ilişkin ekstrelerinizin gecikmelerden etkilenmemesi için HSBC Bank A.Ş. Mobil Bankacılık, İnternet Bankacılığı, Telefon Bankacılığı, HSBC Bank A.Ş. ATM’leri ve SMS kısa mesaj ürün/hizmetleri ile takip edebilirsiniz.

Bir karttaki borcunuzu kapatmak için, başka bir karttan nakit avans kullanmamanızı tavsiye ederiz.

Taksitli harcamalarınız nedeniyle sonraki dönemlerde birikecek harcamalarınızı göz önünde bulundurmanızı öneririz.

Kredi notunuzun düşmemesi için borcunuzun mutlaka en az ekstrenizdeki asgari ödeme tutarını son ödeme gününde ödemenizi, bu ödemeyi ihmal etmemek için, banka hesabınızdan otomatik ödeme talimatı vermenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte Kredi Kartı borcunuzu sürekli kredilendirerek ödememenizi, maddi açıdan uygun olduğunuz dönemlerde %100 ödeme yaparak faiz yükünüzü hafifletebilirsiniz.

Yapacağınız ödemelerde bu hususun önemli olduğunu hatırlatırız, bir takvim yılı içerisinde kredi kartına ait ekstre asgari ödeme tutarının son ödeme tarihinde toplam 3 defa ödenmemesi halinde, kartınız ekstre borcunun tamamı ödenene kadar limit artışına ve nakit kullanımına (Nakit Avans, Taksitli Nakit Avans) kapatılır. Limit artışına ve nakit kullanımına açılmasına yönelik değerlendirmenin yapılabilmesi için ekstre borcunun tamamının ödenmesi gereklidir.

Ayrıca, yine yasal düzenlemeler ekstre asgari ödeme tutarının üst üste 3 defa ödenmemesi halinde, kartınız tüm işlemlere kapatılır ve kullanıma açılmasına yönelik değerlendirmenin yapılabilmesi için ekstre borcunun tamamının ödenmesi gereklidir.

Bankacılık sektöründen ilk kez Kredi kartı alanlar için minimum ödeme oranı, ilk yıl için %40’dır. Takip eden ikinci yıl itibarıyla güncel mevzuatta belirlenen asgari ödeme oranları geçerlidir.

Nakit avans kullandığınızda, faiz yükünüzü azaltmak için ekstrenizin gelmesini beklemeden ödeme yapmanız veya Taksitli Nakit Avans ürününü kullanmanızı tavsiye ederiz. Nakit avans ve Taksitli Nakit Avans'ın gündelik ihtiyaçlarınız için kullanılmasını tavsiye eder, bakiyenizin finansal getiri sağlamaya yönelik yatırım işlemlerde kullanılmaması gerektiğini hatırlatmak isteriz.

HSBC Advantage Kredi Kartıma ilişkin kampanyaları nereden görebilirim?

Kampanyalara www.advantage.com.tr web sitemizde yer alan Genel Kampanyalar | Faydalan | HSBC Advantage linkinden ulaşabilirsiniz.

Ekstre

Advantage anlaşmalı işyerlerinde gerçekleştirdiğim taksitli işlemlerimi ve kredi kartı işlemlerimi ne şekilde takip edeceğim?

HSBC Advantage Kredi Kartları ile yaptığınız kredi kartı harcamalarınızı ve taksitli harcamalarınızı HSBC Advantage Kredi Kartı ekstrenizden takip edebileceğiniz gibi, dönem için harcamalarınızı HSBC Bank A.Ş. Mobil Bankacılık uygulaması ve İnternet Bankacılığı üzerinden de düzenli olarak takip edebilirsiniz.

Hesap kesim tarihimi nasıl değiştirebilirim?

Hesap kesim tarihinizi, yılda üç defa, HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, HSBC Bank A.Ş. Mobil Bankacılık, HSBC Bank A.Ş. şubeleri ve HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığıyla değiştirebilirsiniz.

Faiz / Kart Ücreti

Ödemelerimin gecikmesi durumunda işleyecek olan faiz nedir?

HSBC Advantage Kredi Kartınızın asgari ödemelerini geciktirmeniz durumunda işleyecek olan gecikme faizi TCMB tarafından açıklanmış güncel orandır. WEB sitemizde Ürün ve Hizmet ücretleri alanından güncel faiz oranlarımızı görebilirsiniz.

Kredi kartı ekstrelerinde yer alan kredi faizi nedir?

Harcamalarınızı kredilendirerek ekstrenizin minimum tutarını ödemeniz halinde, ödemeniz gereken aylık faiz oranıdır. (BSMV ve KKDF hariç).

Kredi kartı ekstrelerinde yer alan nakit avans faizi nedir?

Nakit avans (kredi) çekimleriniz için ödemeniz gereken aylık faiz oranıdır. (BSMV ve KKDF hariç). Bu faiz, nakit avans işlem tarihinden itibaren hesaplanır.

Kredi Kartı ekstrelerinde yer alan BSMV nedir?

Banka ve Sigorta Muamele Vergisi’dir. TL veya yabancı para cinsinden düzenlenen ekstrenizdeki toplam faiz, komisyon veya ücret tutarı üzerinden, yasa gereği belirlenen oranlarda Banka ve Sigorta Muamele Vergisi tahsil edilir. Vergi oranı bu yasa uyarınca çıkarılan mevzuata göre belirlenir.

Kredi Kartı ekstrelerinde görünen KKDF nedir?

Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu’dur. TL olarak düzenlenen ekstrelerde tahakkuk ettirilen toplam faiz üzerinden yasa uyarınca çıkarılan mevzuata göre Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu (KKDF); ABD doları ve yabancı para cinsinden düzenlenen ekstrelerde ise son ödeme tarihinde ödenmeyen anapara borç tutarı üzerinden yasa uyarınca çıkarılan mevzuata göre belirlenen oranda KKDF hesaplanarak ekstrenize yansıtılır ve Banka tarafından devlete ödenir.

Kredi kartı faizi nasıl hesaplanır?

Önceki dönemden devreden borcunuz yoksa dönem borcunuzun tamamını son ödeme tarihine kadar ödediğinizde alışverişlerinizden kaynaklanan borcunuza faiz işletilmez. Toplam borcunuzun tamamını ödemediyseniz, kalan ödenmemiş bakiye üzerinden kredi faizi uygulanır.

Limit

Limitimi istersem artırabilir miyim, artırmak için ne yapmalıyım?

HSBC Advantage Kredi Kartı limitinizi artırmak için HSBC Bank A.Ş. Mobil Bankacılık, İnternet Bankacılığı, HSBC Bank A.Ş. şubelerimize ya da Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’e başvurmanız gerekmektedir.

Taksitli işlemlerimin dönemsel taksit tutarları mı, toplam işlem tutarları mı limitimden düşecek?

Gerçekleştirdiğiniz işlemlerin toplam tutarları, toplam limit üzerinden düşülerek dönemsel borçlarınız ödendiği anda, ödenen tutar kadar kullanılabilecek limit üzerine ekleme yapılacaktır.

Ek Kart

Ek kredi kartlarım da Advantage özelliklerine sahip olacak mı?

Evet. HSBC Advantage Kredi Kartı'na bağlı olan tüm ek kredi kartları da Advantage anlaşmalı işyerlerinde tek veya taksitli alışveriş yapma, NakitPuan kazanma/kullanma, kampanyalardan yararlanma imkanına sahiptir.

Advantage özellikli ek kredi kartımın harcamalarını nasıl takip edeceğim?

Ek kart ile yapılan harcamalar asıl kart hamilinin ekstresinde ayrı bir bölümde takip edilebilir. Asıl kart sahipleri talep ettikleri takdirde, ek kart hamillerine de ayrıca hesap özeti gönderilmesi mümkündür.

Dilediğim kadar ek kart çıkartabilecek miyim?

Çıkartabileceğiniz ek kart sayısında bir sınır bulunmamaktadır.

Ek kartlarda limitler hangi esaslara göre belirlenmektedir?

HSBC Advantage Kredi Kartı’nda asıl kart hamili, kendi kullanılabilir limitinin belli bir kısmını ya da dilerse tamamını ek kart limiti olarak belirleyebilmektedir. Ayrıca ek kartlarının nakit çekme yetkisi de, asıl kart hamili tarafından belirlenmektedir.

Ödül Programları

Advantage NakitPuan nedir ve nasıl işler?

HSBC Advantage Kredi Kartınızla, Advantage anlaşmalı işyerleri yaptığınız tek ve çok taksitli alışverişler karşılığında değişen oranlarda Advantage NakitPuan kazanırsınız. Advantage NakitPuan’larınızı dilediğiniz Advantage anlaşmalı işyerlerinde para yerine harcayabilir, Advantage NakitPuanlarınızı, Advantage TatilPuan’a çevirerek ücretsiz seyahat ve konaklama hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Ayrıca bankamızın düzenlediği alışveriş kampanyalarından da Advantage NakitPuan’lar kazanabilir, kazandığınız NakitPuan’ları kampanya şartlarına bağlı olarak Advantage anlaşmalı işyerlerinde kullanabilirsiniz.

Minimum Ödeme Tutarı

Minimum ödeme tutarım hesaplanırken taksitli alışveriş işlemlerim eklenecek mi?

Ödenmesi gereken asgarî tutar, kredi kartı limiti elli bin TL'ye kadar dönem borcunun yüzde yirmisi (%20), kredi karıt limiti elli bin TL üstünde dönem borcunun yüzde kırkı (%40) olarak uygulanacaktır. 9 Ekim 2013 itibariyle bir takvim yılı içerisinde 3 defa dönem borcunuzun asgari tutarının ödenmemesi halinde HSBC Bank A.Ş. kredi kart(lar)ınız dönem borcunuzun tamamının ödenmesine kadar limit artışı ve nakit kullanımına kapatılacak, üst üste 3 defa asgari tutarın ödenmemesi halinde bunlara ek olarak mal ve hizmet alımına kapatılacaktır.

Borç Ödeme

Kredi Kartı borcumu nereden ödeyeceğim?

HSBC Advantage Kredi Kartınıza ait ödemelerinizi tüm HSBC Bank A.Ş. şubelerinden, HSBC Bank A.Ş. ATM’lerinden, HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı www.hsbc.com.tr’den, Mobil Bankacılık uygulamasından, Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’den veya otomatik ödeme talimatı vererek, ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Tüm yurt içi banka ATM’ lerinden Kredi Kartınız ile kredi kart borç ödeme, limit ve bakiye sorgulama işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. İşlem ücretlerini öğrenmek için lütfen İşlem ücretlerini öğrenmek için lütfen tıklayın.

HSBC Premier Banka Kartı ile diğer banka ATM’lerinden ücretsiz işlem ayrıcalığı için tıklayın.

Alo Taksit

Alo Taksit Nedir?

HSBC Advantage anlaşmalı işyerleri dışında taksit yapılabilir sektörlerde yapmış olduğunuz tek ödemeli işlemleri faizli olarak taksitlendirebilirsiniz. Taksit üst sınırları yasal düzenlemelere göre belirlenmekte olup, sektör bazında uygulanabilecek taksitler münferiden banka tarafından belirlenmektedir.

Alo Taksit Nasıl Yaparım?

Alo Taksit yapabilmeniz için yapmış olduğunuz alışverişlerin kredi kartınızın dönem içi hareketlerine girmiş olması ve ekstrenizin kesilmemiş olması gerekmektedir. Yapmış olduğunuz alışverişleri HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulaması üzerinden dilediğiniz zaman “Kartlar > Avantajlı İşlemler> Alo Taksit adımından kolaylıkla yapabilirsiniz. Güncel faiz oranları için Ürün ve Hizmet Ücretleri linkini tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Alo Taksit İşlemlerimi İptal /Erken kapama yapabilir miyim?

Evet, HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulaması üzerinden, HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’den veya HSBC Bank A.Ş. şubelerine vereceğiniz yazılı bir talimat ile yapabilirsiniz. Alo Taksit işleminin iptal edebilmesi için işlemi gerçekleştirdiğiniz gün, banka gün sonu saatine kadar talebin oluşturulması gerekmektedir. Banka gün sonu saati sonrasında yapılacak talepler erken kapama süreci içinde değerlendirilir. Bu süreçte herhangi bir faiz ve yasal vergi oluşabilmektedir.

Taksitli Nakit Avans

Taksitli Nakit Avans Nedir?

Bankamız kriterleri kapsamında Taksitli Nakit Avans limiti tanımlı müşterilerimiz mevcut kullanılabilir Taksitli Nakit Avans limiti dahilinde vade seçenekleri ile minimum 1.000 TL olmak kaydı ile Taksitli Nakit Avans çekebilir, kredi kartı akdi faiz oranları ile geri ödeyebilirsiniz. Güncel faiz oranları için Ürün ve Hizmet Ücretleri linkini tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Genel Sorular

Kredi kartını e-ticaret alışverişlerine nasıl açarım?

HSBC Advantage kredi kartınız ile e-ticaret alışverişleri yapabilirsiniz. Ancak, kredi kartınızın e-ticaret alışverişlerine izin vermeniz gerekmektedir. Kullanmakta olduğunuz kredi kartınızın e-ticaret işlem yetkisini görmek ve düzenlemek için HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı’ndan ve Mobil Bankacılık uygulamasından “Kartlar > Kart Güvenlik Ayarları” adımlarını takip ederek yetkinizi görebilir, anında yetkinizi güncelleyebilirsiniz veya SANAL boşluk kredi katınızın son 6 hanesini 4498’e kısa mesaj göndererek yetkinizi açabilirsiniz.

E-ticaret alışverişlerinde dikkat etmeniz gereken noktalar nelerdir?

Alışveriş yapılan web sitesinin güvenli olduğunda emin olunuz, alışveriş yapılan web sitesinin adres sahasında güvenli işaretini görünüz. Ortalama olarak tabir edilen sahte sitelere maruz kalmamak için web adresini açıkça yazınız. Tarayıcınızın hatırlatmalarını kullanmayınız, Alışverişlerinizi 3D (şifreli) ödeme ile gerçekleştirin. Visa / Masterpass veya BKM Express uygulamalarına kredi kartınızı kayıt ederek bu uygulamaların geçerli olduğu web sitelerinde kart bilgilerinizi yazmadan ödeme yapmayı tercih ediniz. Hiçbir şekilde kartınızın 3D şifresini 3.sahıslar ile paylaşmayın, kredi kartınızı kullanmak üzere başkasına vermemeniz önemlidir.

Güvenliğim için dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?

E-ticaret işlemlerinizi 3D kullanarak gerçekleştirmenizi tavsiye ederiz. Kart bilgilerinizi şifrelerinizi hiçbir yere yazmamanızı, kayıt etmemenizi öneririz.

HSBC Advantage Kredi Kartımın, internet üzerinde benden izinsiz olarak kullanılmasını nasıl engelleyebilirim?

Sanal Alış-Veriş Şifreniz ve Kişisel Güvenlik Mesajınız size özeldir. Kredi Kartınızın 3. şahıslar tarafından kullanılmasını önler, bu nedenle bu tür özel bilgilerinizi başka kişilerle paylaşmamanızı öneririz.

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye sanal mağazalardan yaptığım alışverişler kredi kartı hesabımdan ne zaman tahsil edilir?

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye sanal mağazalarda yaptığınız alışverişler diğer alışverişleriniz gibi bankamıza ulaştıktan sonra kredi kartı hesabınıza yansıtılmakta ve ekstreniz ile iletilen son ödeme tarihinde tahsil edilmektedir.

Genel Özellikler

Bir kredi kartına sahip olmanın avantajı nedir?

HSBC Advantage Kredi Kartları ile, yurtiçinde tüm HSBC Bank A.Ş. Şubeleri'nden, HSBC Bank A.Ş. ATM'lerinden, yurtiçindeki tüm bankaların ATM’lerinden ve yurtdışında üzerinde Visa/MasterCard® amblemi bulunan yüzbinlerce ATM'den nakit avans çekilebilmektedir. HSBC Advantage Kredi Kartı'nızla HSBC Bank A.Ş. ATM'lerinden vadesiz TL hesabınıza ulaşabilir, bankacılık işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Bütün banka kredi kartları aynı özelliklere mi sahiptir?

Temel işlevleri aynı olmakla beraber, faiz oranları, ücretler, geri ödeme, limit, faiz hesaplama yöntemi, sigorta kapsamı, ürün çeşitliliği ve yan ürünler bakımından bankalar arasında farklılıklar mevcuttur. HSBC Advantage Kredi Kartları'nın sunduğu ayrıcalıklar için Kredi Kartı sayfamızdan bilgi edinebilirsiniz.

HSBC Advantage Kredi Kartı başvurusu nasıl yapılmaktadır?

HSBC Advantage Kredi Kartı'na sahip olmak için; HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, HSBC Bank A.Ş. Mobil Bankacılık, 0850 211 0 111 HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı’nı aramanız, www.hsbc.com.tr adresini ziyaret etmeniz ya da başvuru formunu doldurup imzalayarak en yakın HSBC Bank A.Ş. Şubesi'ne uğrayıp "Müşteri Yetkilisi" ile görüşmeniz yeterlidir.

Başvuru formunuzla birlikte kimlik fotokopisi (nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport), TCKN ya da Vergi Kimlik Numarası ve son 3 ay içinde adınıza düzenlenmiş fatura ya da ikamet tezkeresi iletmeyi unutmayınız.

Kredi Kartı Harcama Limiti nasıl belirleniyor, artırmak için ne yapmalıyım?

Limitler, kart hamilinin gelir durumu, işindeki pozisyonu, mal varlığı vb. dikkate alınarak Bankanın belirlediği kriterlere ve yasal regülasyonların belirttiği kurallara göre saptanır. Limit artışı için bu faktörlerdeki değişikliğin belgelenmesi, ayrıca müşterinin o ana kadarki harcama ve ödeme kayıtlarının olumlu olması gerekmektedir.

Kartımı kaybetmem / çaldırmam halinde ne yapmalıyım?

Hiç vakit kaybetmeden, HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulamasından, HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i veya HSBC Bank A.Ş. şubelerini arayarak durumunuzu iletebilirsiniz.

Kartım kaybolduğunda/çalındığında benim sorumluluğum nedir?

Kart hamili, yapacağı kayıp veya çalıntı bildiriminden önceki yirmidört saat içinde gerçekleşen hukuka aykırı kullanımdan doğan zararlardan yüzelli Türk Lirası ile sınırlı olmak üzere sorumludur.

Kartım kaybolduğunda/çalındığında ya da tahrip olduğunda nasıl yeni kart alırım?

Her iki durumda da müşterinin talebi ile yeni kart verilmektedir.

Kartımı ATM'lerde kullanabilir miyim? Hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

HSBC Advantage Kredi Kartları ile, yurtiçinde tüm HSBC Bank A.Ş. Şubeleri'nden, HSBC Bank A.Ş. ATM'lerinden, yurtiçindeki tüm bankaların ATM’lerinden ve yurtdışında üzerinde Visa/MasterCard® amblemi bulunan yüzbinlerce ATM'den nakit avans çekilebilmektedir. HSBC Advantage Kredi Kartı'nızla HSBC Bank A.Ş. ATM’lerinden vadesiz TL hesabınıza ulaşabilir, bankacılık işlemleri gerçekleştirebilirsiniz. Tüm yurt içi banka ATM’lerinden Kredi Kartınız ile kredi kart borç ödeme, limit ve bakiye sorgulama işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. İşlem ücretlerini öğrenmek için lütfen İşlem ücretlerini öğrenmek için lütfen tıklayın.

HSBC Premier Banka Kartı ile diğer banka ATM’lerinden ücretsiz işlem ayrıcalığı için tıklayın.

Kimlere ne kadar ek kart çıkartabilirim?

Akraba şartı olmaksızın istenilen sayıda ek kart çıkartılır.

Hangi durumlarda faiz uygulanır?

Asgari borç tutarının ödenip kalan kredi kartı borcunun kredilendirerek ödenmesi halinde kalan tutara faiz işler.

Ödenmesi gereken asgari borç tutarının altında ödeme yapılması durumunda, asgari tutarın ödenmeyen kısmı için gecikme faizi, kalan hesap bakiyesinin asgari tutarı aşan kısmı içinse akdi faiz uygulanır. Kart borçlarına bileşik faiz uygulanmamaktadır. Nakit avans çekimlerinde, işlemin gerçekleştiği tarihten, bankaya ödendiği tarihe kadar nakit çekim faizi işletilir. Kredi kartı faiz oranları ve nakit çekim ücreti için lütfen tıklayın.

Neden harcamalara faiz hesap kesim tarihinden başlatılırken nakit avanslara işlem tarihinden itibaren işletilmektedir?

Çünkü, nakit avans işlemi bir nakit kredi olarak değerlendirilmektedir.

Yurtdışında yaptığım harcamalar hangi oranlar kullanılarak ve hangi kura çevrilerek bana ekstre ile bildirilecektir?

Yabancı para cinsinden yapılan işlemlerde Bankaca uygulanacak kurun belirlenme esası ve bunun hesaba ve hesap özetine yansıtılması: Kart hamili ve/veya ek kart hamili, kredi kartı ile yurtdışında veya yurtdışı kaynaklı işlemlerinde orijinal para birimi USD hariç diğer para birimleri ile yapılan tüm harcama ve nakit çekim işlemleri, işlemin yapıldığı para birimi fark etmeksizin uluslararası kartlı ödeme sistemleri olan Visa ve Mastercard tarafından uygulanan dönüşüm kurları esas alınarak %1.5 marjlı olarak bankaya USD para biriminden gönderilir. Yurtdışı işlemler, kart hamilinin tercihine ve talebine göre USD ya da TL olarak hesap özetine yansıtılır. TL ekstre tercihi halinde, Bankaya bu kuruluşlardan iletilen USD işlem tutarını TL'ye çevirmek için kullanılacak kur olarak, işlem kaydının Bankaya ulaştığı tarihteki Banka döviz satış kurunun, hafta sonu veya tatil günü ise son iş günü Banka döviz satış kurunun %2‘ye kadar marjlı olarak ve TL olarak ekstreye yansıtılır. Bankanın yabancı para alacaklarını aynı para cinsinden aynen talep etme yetkisi saklıdır. Yurtiçinde faaliyet gösteren yabancı işyerlerinden ya da internet siteleri üzerinden yapılan bazı mal/hizmet alımlarında, satış işlemi/belgesi TL tutar üzerinden düzenlenmiş olmasına rağmen, ilgili işyerinin anlaşmalı bankasının yurtdışında yerleşik olması nedeniyle, işlem tutarları Bankamıza Visa ve Mastercard tarafından USD cinsinden transfer edilmektedir. Bu uygulama Uluslararası Kartlı Ödeme Sistemleri kuralları gereği olup, Bankamızdan kaynaklanmamaktadır.

Hesap kesim tarihi ve son ödeme tarihi hakkında bilgi verir misiniz?

Müşterilerin yaptığı işlemler günlük olarak bankaya gelir. Banka bu kayıtları belli bir tarihe kadar biriktirip, bu tarihe kadar gelmiş olan kayıtları müşterilere bildirmek üzere hesap özetine basar. İşte bu tarih hesap kesim tarihidir. Son ödeme tarihi ise müşteriye hesap özeti ile bildirilmiş olan meblağın ödenmesi gereken son tarihtir. Bu tarihe kadar ödeme yapılmaması halinde faiz ve ücret tahakkuk ettirildiği gibi, diğer bazı yaptırımlar da söz konusu olabilir. (Limitin düşürülmesi, otorizasyon taleplerine red verilmesi (kartın kullanılamaması gibi.) Son ödeme tarihi bir önceki hesap bildirim cetvelinde de belirtildiği için bu tarihin atlanmamanız, unutmamanız için kredi kartı dönem içi hareketlerinizi, kesilen ekstrelerinizi güvenle dilediğiniz zaman HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı veya Mobil bankacılık uygulamalarından “Kartlar>Kredi kartı ekstresi” adımlarını takip ederek görebilirsiniz.

Kartımı internet ve diğer elektronik ortamlarda ürün siparişi, üyelik vb. amaçlarla kullanabilir miyim?

Kredi kartlarının internetten ürün satışı yapılan sitelerde sipariş amacıyla veya üyelik için kullanılması mümkündür. Fakat kredi kart bilgilerinize ulaşılarak kredi kartınızın kullanılma riski her zaman mevcuttur. Bu tür alışverişler için tasarlanmış ürünümüz olan HSBC Advantage Sanal Kart'ın kullanılabilir limiti; sadece sizin belirleyeceğiniz miktarda ve sürede açık olacağından internetten yapılan alışverişlerde daha güvenilirdir. Alışverişiniz sonrasında limitini kullanıma kapattığınız için sizin haricinizde kullanılması mümkün olmamaktadır.

İnternet'te kredi kartımı vererek bir yere üye oldum. Devamını istemememe rağmen her ay hesabımdan abonelik ücreti alınmaya devam ediliyor. Bunu nasıl durdurabilirim?

Üyeliğin gerçekleştirildiği aynı mail adresine veya gerçek posta adresine üyeliğin iptal edildiğinin bildirimi yapılmalı, abonelik ücreti hala gelmeye devam ediyorsa, iptal bildirim belgeleriyle beraber bankaya başvurulmalıdır. HSBC Sanal Kart ile gerçekleştirdiğiniz üyeliklerde isteğiniz dışında kartınızdan abonelik ücreti v.s. alınamamaktadır.

Ekstrem elime ulaşmadı. Ne yapabilirim?

HSBC Advantage kredi kartınızın hızlı ve güvenli olarak ulaşmasının en kolay yolu ekstrelerinizi dijital ekstreye geçerek çözebilirsiniz. HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulaması, HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığı (önce 1, sonra 1 ve daha sonra 4'ü tuşlayarak ekstrenizin faksla gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Ekstrenizin bakiyesini ise, yine HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i aradıktan sonra önce 1, sonra 1, sonra tekrar 1 ve daha sonra 1'i(TL bakiyesi için) veya 2'yi (USD bakiyesi için) ile veya HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulaması üzerinden veya şubelerimize başvurarak ekstre gönderim tercihinizi “DİJİTAL EKSTRE” tercihine değiştirerek ilk ekstrenizin kesim tarihini takiben tüm detayları görebilir, gecikme, e-posta adresinize gönderilirken yurtdışı servis sağlayıcıları üzerinden kişisel bilgilerinize ulaşılmasının da önüne geçer, postadan kaynaklanan gecikmelerden etkilenmezsiniz.

Kartımın manyetik alanı sık sık bozuluyor. Ne yapmalıyım?

Kartın manyetik ortamlardan (cep telefonu vb) ve mıknatıstan uzak tutulması, diğer kredi kartlarıyla çok yakın temas etmeyecek şekilde muhafaza edilmesi ve manyetik alanın çizilmesini, yıpranmasını önlemek için cüzdan içinde tutulmasını tavsiye ediyoruz.

Şifremi kaybettim / unuttum. Ne yapmalıyım?

HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, HSBC Mobil Bankacılık uygulaması üzerinden veya HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayarak 4 numaralı seçenekten yeni şifre belirleyebilirsiniz. Şifreniz 4 rakamdan oluşmalıdır. Şifreniz 1900 ile 2100 arasında olmamalıdır. Doğum tarihi gibi kolay tahmin edilebilecek bir sayı kullanmayınız.

Talebim üzerine bana gönderdiğiniz Priority Pass Kartı ne işe yarar?

Priority Pass Kartı’nız ile 120’yi aşkın ülkede, Priority Pass Programı kapsamındaki 1000’i aşkın özel bekleme salonuna giriş ayrıcalığından faydalanabilirsiniz. Yakınlarınızla birlikte kalabalık bekleme alanlarına girmeden konforlu bir ortamda birçok ayrıcalıktan, ekstrenize yansıtılacak kişi başı 32 USD giriş ücreti karşılığında faydalanabilirsiniz.

HSBC Advantage Platinum Kredi Kartı sahibiyseniz ve Priority Pass Kartınız yoksa Özel Müşteri Hizmetleri 0850 211 0 112’den talep edebilirsiniz.

Priority Pass Kartlarının geçerli olduğu havaalanlarını Özel Müşteri Hizmetleri 0850 211 0 112 ya da http://www.prioritypass.com web sitesinden öğrenebilirsiniz.

Kartımda bana ait olmayan harcamalar var. İtirazımı nasıl iletebilirim?

HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayarak ya da HSBC Bank A.Ş. şubeleri aracılığı ile harcama itirazınızı iletebilirsiniz.

Kredi Kartınızın Güvenliği

Kredi kartı şifremi (PIN) unuttum, ne yapabilirim?

Şifrenizi (PIN) hatırlayamıyorsanız, HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulaması üzerinden belirleyebilir veya 0850 211 0 111 HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı’nı aramanız yeterlidir. Şifreniz 4 rakamdan oluşmalıdır. Şifreniz 1900 ile 2100 arasında olmamalıdır. Doğum tarihi gibi kolay tahmin edilebilecek bir sayı kullanmayınız.

Şifremi (PIN) değiştirebilir miyim?

Evet. HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulaması üzerinden, Chip & PIN logosunu gördüğünüz tüm banka ATM’lerinden, 0850 211 0 111 HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı’nı arayarak, şifrenizi (PIN) değiştirebilirsiniz. Alışveriş yaptığınız POS makinelerinden ya da şifre giriş cihazlarından şifre değiştirmek mümkün değildir.

Şifremi (PIN) yanlış girdim, ne yapmalıyım?

Farklı zamanlarda da olsa, şifrenizi (PIN) üç kez art arda yanlış girerseniz güvenliğiniz için şifreniz bloke olacaktır. Böyle bir durumda, HSBC Bank A.Ş. ATM’lerinden, 0850 211 0 111 HSBC Bank A.Ş. Telefon Bankacılığı’nı arayarak, ya da www.hsbc.com.tr HSBC Bank A.Ş. İnternet Bankacılığı’nı kullanarak şifrenizdeki blokeyi kaldırabilirsiniz.

Şifremi (PIN) nasıl oluşturmalıyım?

Şifreniz 4 rakamdan oluşmalıdır. Şifreniz 1900 ile 2100 arasında olmamalıdır. Doğum tarihi gibi kolay tahmin edilebilecek bir sayı kullanmayınız.

Güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?

Şifrenizi (PIN) ve diğer güvenlik bilgilerinizi satış görevlisi de dâhil olmak üzere kesinlikle kimseyle paylaşmayın. Kredi kartınızı sizden başka kimsenin kullanmasına izin vermeyin. Şifrenizi kesinlikle yazılı olarak saklamayın, kartınızın üzerine yazmayın ya da bir yere kaydetmeyin. Bankamız ya da çalışanlarımız sizden hiçbir zaman güvenlik bilgilerinizi ve şifrenizi söylemenizi ya da e-mail yoluyla göndermenizi talep etmemektedir. Güvenliğiniz için bu tip taleplere yanıt vermeyin. Şifrenizin doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar olmamasına dikkat edin. 9876 ya da 1234 veya 9999 gibi bilindik sayı dizileri olmamasına özen gösterin.